browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Wycieczka: Inwałd -> Zator -> Wadowice

Posted by on 7 czerwca 2011

Dnia 26 maja odbyła się dla uczniów naszej szkoły wycieczka  do Inwałdu, Zatoru i Wadowic.

Po długiej – trzygodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Parku Miniatur w Inwałdzie, gdzie zapoznaliśmy się z architekturą najważniejszych i najsłynniejszych budowli świata. Podziwialiśmy m. in. Akropol, Colosseum, Watykan, Krzywą Wieżę w Pizie, Statuę Wolności, Wielki Mur Chiński, Wieżę Eiffla, Big Bena, Łuk Triumfalny, Sfinksa, Biały Dom, a także budowle polskie np. Sukiennice, zamek w Malborku, ratusz w Poznaniu i inne. Były wspólne zabawy w Zielonym Labiryncie, choć aby przejść przez labirynt trzeba było trochę pogłówkować. Mogliśmy pojeździć na karuzeli lub auto scooterze.
Następnie udaliśmy się z wizytą do największego w Polsce Parku Ruchomych Dinozaurów w Zatorze. Niezapomnianą atrakcją był spacer ścieżką edukacyjną w starym lesie, w którym znajdują się nie tylko „ożywione” prehistoryczne gady, ale również piękne kilkusetletnie okazy drzew. Spacer pozwolił nam przenieść się w czasie o setki milionów lat. Mogliśmy wsłuchać się w przerażające odgłosy dinozaurów. Ścieżka doprowadziła nas do Muzeum Szkieletów i Skamieniałości, miejsce, gdzie można obejrzeć m. in. poszczególne części szkieletów, jaja dinozaurów, kolekcje skamieniałych ważek, ptaków i ryb. Mogliśmy zobaczyć okazy kamieni i minerałów. Po prawie dwugodzinnym zwiedzaniu parku przyszedł czas na zabawę.
W drodze powrotnej do domu mieliśmy możliwość zwiedzenia Wadowic – rodzinnego miasta jednego z najwybitniejszych Polaków – papieża Jana Pawła II. Odwiedziliśmy dom, w którym urodził się Karol Wojtyła oraz Bazylikę, w której został ochrzczony.
Przez cały dzień towarzyszyła nam wspaniała wiosenna pogoda. Wszyscy świetnie się bawili i wrócili do domu pełni wrażeń.