browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Wycieczka do Krakowa

Posted by on 9 czerwca 2015

„Gdy chcesz wiedzieć, co to chowa
Nasza przeszłość w swoim łonie,
Jako stara sława płonie:
To jedź, bracie, do Krakowa.”

(Wincenty Pol „Pieśń o ziemi naszej”)

20150602_102516Z pewnością idea zawarta w słowach poety stała się celem naszej szkolnej wycieczki do miasta królów i kupców polskich. We wtorek, 2 czerwca, 40 uczniów naszej szkoły wybrało się pod opieką wychowawców oraz rodziców na wycieczkę do Krakowa. Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z przewodnikiem, który zabrał nas na wyprawę w czasie. Kroczyliśmy Szlakiem Królów, rozpoczynając naszą wycieczkę na Placu Matejki, obok Pomnika Grunwaldzkiego króla Władysława Jagiełły. Stąd ruszyliśmy w stronę murów warownych, poznając historię Barbakanu. Następnie przez Bramę Floriańską kierowaliśmy się w stronę Rynku Głównego, gdzie czekał na nas wieszcz Adam Mickiewicz oraz najsłynniejsze targowisko – Sukiennice. Punktualnie o godzinie 11:00 w podwórzu Collegium Maius podziwialiśmy pochód figur osób związanych z dziejami Akademii Krakowskiej, wśród których kroczyli: pedel, królowa Jadwiga, król Władysław Jagiełło, św. Jan z Kęt, Hugon Kołłataj i rektor Stanisław ze Skalbmierza. Na kilka minut przed południem byliśmy świadkami odsłonięcia ołtarza w Kościele Mariackim, po czym wysłuchaliśmy hejnału na Rynku Głównym, za co brawami podziękowaliśmy hejnaliście, który nie omieszkał pomachać zgromadzonym gościom. Kolejnym punktem naszej wycieczki było niezwykłe miejsce związane z Papieżem Janem Pawłem II  – Okno Papieskie mieszczące się w Pałacu Biskupim przy ul. Franciszkańskiej 3. Po wizycie w kościele ojców Franciszkanów ruszyliśmy w stronę Wzgórza Wawelskiego. Nasza wyprawa nabrała tępa, gdyż…zbierało się na burzę, która szczęśliwie rozpoczęła się akurat gdy docieraliśmy na miejsce. Tu zwiedziliśmy Królewską Katedrę pw. świętego Stanisława BM i świętego Wacława oraz wieżę z najsłynniejszym dzwonem – Zygmuntem, Zamek Królewski oraz Smoczą Jamę, która poprowadziła nas wprost do ziejącego ogniem smoka! Tu, nad Wisłą nasza wyprawa dobiegła końca. Zmęczeni jednak pełni wrażeń wróciliśmy do Buchcic. To, co zobaczyliśmy, pozostanie w naszej pamięci na długo!