browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Poznajemy Góry Świętokrzyskie

Posted by on 19 czerwca 2019

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Parku Miniatur w Krajnie. W ciągu godziny odbyliśmy podróż po całym świecie, Pan przewodnik zapoznał nas z kulturą i architekturą z najróżniejszych zakątków. Stanęliśmy na Placu Świętego Piotra w Rzymie, obejrzeliśmy Koloseum, wierzę Eiffla, Krzywą Wieżę w Pizie. Naszą podróż uwieczniliśmy przy piramidzie Cheopsa pilnowanej przez Sfinksa.
Następnie udaliśmy się na Święty Krzyż. Maszerując przez las dotarliśmy do klasztoru benedyktynów na Łysej Górze. Zobaczyliśmy relikwie Świętego Krzyża, zwiedziliśmy Muzeum Misyjne Misjonarzy Oblatów. Kolejną atrakcją było nowoczesne multimedialne Muzeum Przyrodnicze Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie przywitał nas dinozaur. Wystawa muzeum była spektaklem dźwięku, światła, i odgłosów przyrody. Zainteresowała naszych uczniów, którzy uwiecznili na zdjęciach niemalże każdy eksponat. Z Muzeum przeszliśmy na platformę widokową, gdzie zobaczyliśmy gołoborza. Zmęczeni marszem ale pełni dobrego humoru zjedliśmy obiad w Karczmie w Hucie Szklanej.
Po południu dojechaliśmy do Chęcin, gdzie zobaczyliśmy Pierwsze Centrum Neandertalczyka w którym podziwialiśmy m.in. naturalnych rozmiarów replikę mamuta. Następnie przeszliśmy do najpiękniejszej jaskini krasowej w naszym kraju – Jaskini Raj, która wyróżnia się wśród polskich jaskiń bogatą i dobrze zachowaną szatą naciekową. Zobaczyliśmy unikatowe na skalę światową zagęszczenie stalagmitów, stalaktytów i stalagnatów. Jaskinia na pewno pozostanie na długo w naszej pamięci. Po wyjściu z jaskini, walcząc z komarami, wsiedliśmy do autobusu, pożegnaliśmy się z przewodnikiem i pełni wrażeń wróciliśmy do Buchcic.