browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Poznajemy Polskę

Posted by on 31 maja 2023

18 i 19 maja wybraliśmy się na szkolną wycieczkę do Sandomierza, który jest nazywany ,,małym Rzymem”. Dwudniowy wyjazd był dofinansowany z programu ,,Poznaj Polskę”. Mimo niesprzyjającej pogody humory nam dopisywały. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od przejścia pod Bramę Opatowską z której wszyscy podziwiali przepiękną panoramę Sandomierza. Następnie przeszliśmy w stronę kościoła świętego Józefa, stamtąd udaliśmy się w kierunku domu Jana Długosza, ceglano-kamiennego, gotyckiego, jednego z trzech takich istniejących w Polsce. Na Rynku zobaczyliśmy piękne renesansowe kamieniczki oraz ratusz. Po krótkim odpoczynku i zakupie pamiątek ruszyliśmy dalej sprawdzić jakie tajemnice kryją podziemia czyli legendarne Sandomierskie Lochy, w których średniowieczni kupcy składowali towary. Obecnie jest to trasa turystyczna 12 m pod płytą Rynku o długości 0,5 km. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy rejsem po Wiśle, po nim pojechaliśmy do hotelu.

Drugi dzień zaczęliśmy od poznania historii Pomnika Bitwy pod Wrzawami. Kolejnym punktem wycieczki był spacer lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, który dostarczył nam wielu atrakcji. Następnie zwiedziliśmy kościół św. Jakuba. Jadąc na zamek zatrzymaliśmy się na chwilę w Opatowie, gdzie przeszliśmy przez Bramę Warszawską, udaliśmy się do kościoła świętego Marcina. Ostatnim punktem wycieczki był Zamek Krzyżtopór w Ujeździe, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Nasi uczniowie będąc w sali balowej zatańczyli tam belgijkę. Dzięki naszemu przewodnikowi z wycieczki pozostało nam wiele zdjęć i wiele pozytywnych wspomnień.